poniedziałek, 5 marca 2012

Mini kanapeczki z biedroneczki, czyli mój przystawkowy hit ostatnich imprez :)


Jakiś czas temu byłam na zakupach w „Biedronce”, znalazłam tam takie malutkie sucharki około 2x2cm. Stwierdziłam, że nie ma się co zastanawiać, trzeba to przetestować :) Kupiłam, zrobiłam wg sposobu, który opisuje poniżej i okazały się świetne! No, a potem stwierdziłam, że to całkiem fajny pomysł np. na urodzinową przystawkę. W ostatnim czasie robiłam je chyba z 4-5 razy i nie było osoby, której by nie smakowały, a ze stołu schodziły jak przysłowiowe „świeże bułeczki”. Prawdopodobnie w innych sklepach można również kupić takie sucharki. No i dodam jeszcze, że można modyfikować składniki wedle tego, co lubicie :)

Składniki:
1 op. mini sucharków (tj. 60 sztuk)
ok. 10 dag sera gouda
ok. 10 dag szynki konserwowej
keczup
zioła prowansalskie
1 niewielka cebula


Sucharki układamy na blaszce przykrytej pergaminem. Plasterki szynki konserwowej i plasterki sera kroimy w kwadraty wielkości około 1,5- 2 cm. Na suche sucharki pierw układamy szynkę, następnie dajemy kropelkę keczupu (wielkości groszku), posypujemy ziołami prowansalskimi, dodajemy niewielkie kawałki cebuli i całość przykrywamy serem i możemy jeszcze raz posypać ziołami.



Po przyrządzeniu sucharków, wkładamy je do gorącego piekarnika- temperatura około 200°C i pozostawiamy w nim do czasu aż ser się rozpuści czyli około 3 minut. Następnie wykładamy na talerz, bądź paterę i serwujemy. Najlepsze są jeszcze ciepłe :) 



Smacznego :)


R E K L A M A



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 komentarzy:

  1. świetny pomysł! ja kiedys kupiłam i robiłam równiez jako przystawkę ale na zimno, bez zapiekania
    pokochaj-gotowanie.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie zapiekane kanapeczki, niestety mają jedną wadę- za dużo można ich zjeść na raz....

    OdpowiedzUsuń
  3. w sam raz na dwa kęsy do chrupania przy piwku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste a jakie efektowne! Muszę spróbować, moje urodziny już niedługo, zagryzka będzie niezbędna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak, bardzo proste i pyszne :) polecam i od razu radzę zrobić więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super! Dodaje Twojego bloga do obserwowanych i zaczynam gotować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nakładałam na te sucharki starty żółty ser z majonezem i czosnkiem.Szybko i bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszotka wyglądają świetnie, ja uwielbiam je posmarowane serkiem typu Almette ogorkowym i na to łosoś wędzony i gałązka świeżego koperku, poleca

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly