piątek, 11 maja 2012

Szyszki z masy krówkowej i ryżu preparowanego


Pewnie wszyscy lubicie krówki- ja osobiście uwielbiam, chociaż z powodów alergicznych muszę na nie uważać. No, ale co tam :) Poniżej przedstawiam kilka opcji na szyszki z krówek. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie, więc proszę nie przerażajcie się tym, że dużo się rozpisałam :)

1. Sposób z krówek
1/2 kg krówek (najlepiej ciągnących)
70g masła
1 łyżka kakao
ok.150g ryżu preparowanego

Krówki wrzucamy do garnka i roztapiamy na wolnym ogniu. Dodajemy masło i kakao. Gdy masa się zagotuje, zdejmujemy z ognia i pozostawiamy do lekkiego przestygnięcia. Masa może być ciepła, ale nie gorąca. Następnie wsypujemy ryż i dobrze mieszamy, po czym formujemy kuleczki ręcznie, bądź łyżeczką małe kuleczki i układamy na talerzu lub papierze pergaminie do wyschnięcia.

 2. Sposób z gotowej masy krówkowej.
ok.400g masy krówkowej
ok. 150g ryżu preparowanego

Zamiast krówek możemy użyć gotowej masy krówkowej, którą przekładamy do garnka i rozpuszczamy, dodajemy ryż preparowany, a resztę robimy dokładnie tak samo jak powyżej.

3. Sposób- od A do Z, czyli robiąc własną masę krówkową.
Przyrządzamy masę krówkową wg poniższego przepisu:
300g cukru
30g masła
120 ml mleka skondensowanego (bez cukru)
1 opakowanie cukru waniliowego (lub laska wanilii)
300g białej czekolady

ok.150g ryżu preparowanego 

Cukier i cukier waniliowy rozpuszczamy w garnku, który następnie zdejmujemy z ognia i dodajemy masło i mleko. Ponownie masę zagotowujemy. Od zewrzenia gotujemy około 3 minuty, cały czas mieszając. Garnek zdejmujemy z ognia i wsypujemy drobno posiekaną czekoladę. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia się czekolady, po czym pozostawiamy gotową masę do przestygnięcia. Do ciepłej, ale nie wrzącej masy wsypujemy ryż preparowany i mieszamy. Formujemy kuleczki.


Opcja dla czokoholików:
100g czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej i zostawiamy na około 10 minut, by czekolada lekko ostygła. Następnie obtaczamy w niej szyszki i układamy na pergaminie lub folii, po czym pozostawiamy do wystygnięcia. I to tyle :)




R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




13 komentarzy:

  1. Hmm, hmm, hmm, ale małe pychotki, porywam po dwie z każdej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, najpierw po dwie, potem po jeszcze jednej i jeszcze... i nim sie człowiek spostrzeże to talerz jest pusty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smak mojego dzieciństwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dokładnie.... smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne propozycje, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masę krówkową można zrobić też w wersji dla Alergików, zapraszam do siebie na babeczki kajmakowe, tam znajdziesz przepis. A ja chętnie wypróbuję Twój pomysł właśnie w wersji dla Alergika. Dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za nowe inspiracje :) byłam już na Twoim blogu i zakochałam sie babeczkach. Serdecznie wszystkim polecam, ja również wypróbuję :)

      Usuń
  7. Ale czadowe!!!Świetny i prosty przepis który usatysfakcjonuje każdego czekoladoholika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, smaki dzieciństwa :) coś w tym jest :) Po przeczytaniu Waszych komentarzy, doszłam do wniosku, że trzeba ten przepis zachować dla potomnych :)
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za komentarze :)
    Bacia- ja uwielbiam robić czekoladowe rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam, jak byłam mała, to mi mama takie z irysów i ryżu robiła, a teraz ja swoim małym alergikom robię takie, tylko, że z karmelem.

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy, gdy robimy z masą krówkową też dodajemy do niej masło??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do masy krówkowej nie dodajemy masła, bo sama po rozpuszczeniu ma płynnawą konsystencję. Pozdrawiam i przepraszam za zwłokę w odpisywaniu

      Usuń

Printfriendly