wtorek, 16 października 2012

Rogaliki półfrancuskie z wody


Rogaliki półfrancuskie z wody to jedne z pierwszych moich rogalikowatych wypieków. Przepis znalazłam u mamy w jej księdze z przepisami. Co najdziwniejsze mama nigdy nam ich nie piekła. Pewnie wszystkim się nasuwa pytanie czemu ciasto musi swoje odczekać w wodzie? Sama to sprawdziłam. Jedno ciasto trzymałam 12 godzin w wodzie wg przepisu, a drugie potrzymałam tylko godzinę. To pierwsze miało inny smak i konsystencję. Druga wersja też wyszła niezła, ale brakowało mi w niej tego „smaczku” :) Polecam wypróbowanie, a ja sama przymierzam się do zrobienia wersji z marmoladką :)


Składniki:
5 dag drożdży
½ szklanki mleka
25 dag margaryny
½ kg mąki (+ około ½ szklanki do podsypania)
1 opakowanie cukru waniliowego
½ szklanki cukru pudru

Margarynę rozpuszczamy w rondelku, tak by była rozpuszczona ale nie ciepła. Drożdże rozpuszczamy w letnim mleku. Mąkę wsypujemy do miski, dolewamy do niej drożdże i margarynę. Całość wyrabiamy na jedną gładką masę i zawijamy w ściereczkę, po czym wkładamy do garnka z zimną wodą i pozostawiamy na około 12 godzin. Najlepiej ciasto zarobić wieczorem i pozostawić na noc w wodzie.
Wyjęte z wody ciasto urywamy po kawałku, obsypujemy mąką. Z ciasta można formować ręcznie rogaliki lub rozwałkować go na grubość około 3mm i wykrawać z niego księżyce szklanką. Ja zastosowałam oba sposoby :)
Gotowe ciasteczka układamy na papier pergamin i pieczemy w temperaturze około 180°C na złoty kolor.
Jeszcze gorące ciasteczka posypujemy mieszanka cukru pudru z cukrem waniliowym.




R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


1 komentarz:

  1. Moja Babcia robiła właśnie takie drożdżowe ciasteczka, a wyrobione ciasto wkładała do miski z wodą, dopóki ie wypłynęło :) Nigdy sama tego robić nie próbowałam, ale wiem, że smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly