poniedziałek, 28 stycznia 2013

Tortilla hiszpańska na cieście piwnym, czyli tarta zapiekana z ziemniakami i cebulką


Jako, że jestem sympatykiem picia piwa, wole je dodawać do różnych potraw, ciast, dań. Ostatnio miałam taki dzień, że upiekłam chleb na piwie, tą tortille na cieście piwnym, a także moje ulubione piwne ciasteczka z marmoladą.
Taką tortillę robiłam parę lat temu, ale bez ciasta, tym razem postanowiłam zrobić tortillę jak tartę i wyszła świetnie :)
 Jeśli szukacie pomysłu na jarski obiad, jest to coś dla Was :)



Ciasto piwne:
190g margaryny
100 ml piwa
2 szklanki mąki (+ 1/3 do podsypania)

Nadzienie:
800 – 1000g ziemniaków
2 – 3 duże cebule
150 ml kremówki
6 jajek
1 ½ łyżki mąki
Sól
Pieprz
olej do smażenia

Margarynę rozpuszczamy, dodajemy do niej piwo i całość wlewamy do miski z mąką. Zagniatamy ciasto i pozostawiamy na około godzinę w lodówce lub innym zimnym miejscu.

Ziemniaki obieramy i kroimy na plasterki grubości około 3mm. Gdy mamy już wszystkie plasterki pokrojone, przelewamy ziemniaki zimną wodą. Następnie smażymy na oleju z dwóch stron, partiami lub jeśli mamy większy garnek lub frytkownicę to wszystkie na raz. Ziemniaki mają mieć złoty kolor.

Wystudzone ciasto wałkujemy, a następnie wkładamy do wysmarowanej margaryną blaszki do tarty (26 – 28cm), tak by spód i boki były wyklejone ciastem. Spód wykładamy upieczonymi ziemniakami, posypujemy cebulą, solimy i pieprzymy i układamy kolejną warstwę ziemniaków i znowu dajemy cebulę, sól i pieprz i tak aż nam zabraknie.



Jajka i śmietanę ubijamy z mąką mikserem, a następnie wylewamy całość do blaszki z zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180°C, około 45 minut.


R E K L A M A



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


2 komentarze:

  1. Ale świetnie ta tarta wygląda, smakuje tez pewnie świetnie

    pozdrawiam
    http://anazaba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly