czwartek, 7 lutego 2013

Róże karnawałowe z marmoladą różaną


Tak mnie natchnęło żeby zrobić coś innego niż tradycyjnie chrust i pączki :) Z wycinaniem róż jest trochę zabawy, ale za to dają niesamowity efekt :)



Składniki:
6 żółtek
¾ szklanki śmietany 18%
2 ½ szklanki mąki
1 łyżka oleju
2 łyżeczki cukru waniliowego
25ml rumu lub spirytusu

Dodatkowo:
Smalec do smażenia
Cukier puder do posypania
Około 200g marmolady twardej np. różanej

W mące robimy dołek, do którego dodajemy żółtka, śmietanę, cukier waniliowy, olej i rum. Całość wyrabiamy na gładką masę, po czym wałkujemy na grubość około 3mm i wycinamy koła 3 wielkości (szklankami lub foremkami): 5, 6 i 7cm.


Każde koło nacinamy w kilku miejscach na około 1cm.


Następnie układamy kola jedno na drugim i mocno ściskamy palcami na środku, by dobrze się zlepiły.



Gdy wszystkie róże mamy już gotowe, przystępujemy do pieczenia.

Każdą różę pieczemy obustronnie na złoty kolor, po czym wyjmujemy ze smalcu i osuszamy na papierze kuchennym lub siatce do pieczenia frytek (ja używam siatki, podkładam pod nią talerz, by tłuszcz miał gdzie spływać). Po około 2 – 3 minutach, róże przekładamy na talerz i posypujemy cukrem pudrem. Gdy wszystkie róże będą upieczone, nadziewamy ich środki marmoladą. Najlepiej przełożyć marmoladę do szprycy lub mocnego woreczka. Wtedy nadziewanie róż idzie dużo sprawniej :)


Po więcej pomysłów na Tłusty Czwartek zapraszam tutaj :)

Pozdrawiam i życzę udanego świętowania :)


R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


10 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam róż karnawałowych!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne. Ja bardzo lubię i róże i faworki. Niestety ostatnio nie mam weny na ich pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, że pokazałaś krok po kroku jak je robić, bo zawsze się nad tym zastanawiałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny, dziękuję Wam za miłe wpisy i pozdrawiam Was wszystkie :)))

      Usuń
  4. Wyszły Ci wspaniałe, a Twój filmik na youtube - genialny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elexis dziękuje :))) z radością będę obserwować Twoje kolejne fimiki :)
      Pozdrawiam :))

      Usuń

Printfriendly