poniedziałek, 25 listopada 2013

Szachownica – sernik siostry Anieli


 Zawsze chciałam upiec Szachownice siostry Anieli, ale jakoś wydawało mi się to trudne i czasochłonne. W końcu postanowiłam się z tym zmierzyć i powiem szczerze, że wcale nie jest ten sernik taki trudny jak się początkowo wydawał. Trochę zabawy jest z krojeniem biszkoptu, ale nie ma źle. Powiem szczerze, serniczek wyszedł rewelacyjny. Pyszny w smaku, a do tego dość oryginalny w wyglądzie. Wiadomo nie wyszedł mi tak dobrze jak mistrzyni, siostrze Anieli, ale jak na pierwszy raz, jest nieźle. Poprawię się następnym razem :)



PS. Z podanego przepisu wychodzi całkiem wielka blaszka ciasta, zawsze można podzielić porcję na połowę, choć ja upiekłam z całości, a ciasto znikło w zastraszająco szybkim tempie :)


Ciasto biszkoptowe:
1 ½ szklanki mąki
1 ½ szklanki cukru
½ szklanki kakao
8 jajek

Masa serowa:
1 kg twarogu
5 jajek
1 ½ szklanki cukru
25 dag margaryny
1 duży cukier waniliowy
1 olejek cytrynowy
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka na biszkopt ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy do nich cukier, ciągle miksując, a po chwili stopniowo dodajemy żółtka. Na koniec dodajemy po trochu mąkę wymieszaną z kakao i mieszamy łyżką. Gotowe ciasto wylewamy na jedną wielką lub dwie mniejsze blaszki wyłożone pergaminem. Rozsmarowujemy ciasto na grubość około centymetra i wkładamy do nagrzanego do 180°C piekarnika. Biszkopt pieczemy około 15 – 20 minut.
Po upieczeniu biszkopt wyjmujemy z pieca i pozostawiamy do wystygnięcia, po czym delikatnie odrywamy z papieru.

Miękka margarynę ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym i żółtkami, następnie dodajemy po trochu zmielony twaróg, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia i olejek cytrynowy (ilość wg uznania – ja dałam cały). Osobno ubijamy białka na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z masą serową.

Biszkopt kroimy na cienkie paski szerokości około 2cm i układamy na dużej blaszce wyłożonej pergaminem, w odstępach około 2cm. Wolne miejsca wypełniamy masą serową i na nich układamy następną warstwę ciasta, a odstępny wypełniamy masą serową. Czynność powtarzamy tak długo, aż zabraknie składników lub miejsca w blaszce.

Po ułożeniu wszystkich warstw, ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 40 minut w temperaturze 180°C.

Po upieczeniu, wyjmujemy sernik z piekarnika i po około 5 – 10 minutach, delikatnie wyjmujemy z blachy w której się piekło, na inną blaszkę lub metalową tacę i pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Zimny sernik można posypać cukrem pudrem.




R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 komentarzy:

Printfriendly