piątek, 21 lutego 2014

Niemieckie naleśniki czyli Eierkuchen lub Pfannkuchen


U mnie na Śląsku na naleśniki mówi się „Ajerkuchy”, czyli jak po niemiecku Eierkuchen :)
Takie typowe Ajerkuchy, różnią się od typowych naleśników, tym że są słodkie i puszyste. Konsystencją trochę przypominają biszkopt. Jak większość naleśników można je piec na tłuszczu lub bez. Najlepsze są na niewielkiej ilości oleju, powstaje wtedy taka pyszna i chrupiąca obwódka.





Składniki:
2 jajka
1/3 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 szklanka mleka (w temperaturze pokojowej)*
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:
Olej do smażenia

* Używając mleka w temperaturze pokojowej lub letniego, mąka lepiej się zmiesza z resztą ciasta i nie powstaną z niej trudne do rozmieszania grudki, które lubią powstawać, gdy użyjemy zimnego mleka.

Jajka miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodajemy mleko i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość miksujemy tak długo, aż nie będzie żadnych grudek. Ciasto jest dość tęgie, ma konsystencję gęstej śmietany.
Z gotowego ciasta smażymy na rozgrzanej patelni naleśniki, które można podawać z owocami, bitą śmietaną lub innymi dodatkami.



R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kuchnia niemiecka

Lekkie desery bez piekarnika

Śniadanie mistrzów

10 komentarzy:

  1. oj, czyli muszę ich spróbować...a skąd jesteś dokładnie, bo ja z Mysłowic;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olciu obecnie jestem z Kobióra koło Pszczyny, a pochodzę z Bierunia :) Nie sądziłam, że mieszkasz tak blisko :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo apetyczne!Dziekuje za udzial w akcji"Kuchnia niemiecka"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za akceptację przepisu :) Może uda mi się jeszcze coś dodać :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Jak ja dawno nie jadłam naleśników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś zapraszam do odwiedzenia kategorii "placuszki", znajdziesz tam mnóstwo przepisów i na pewno znajdziesz coś czego jeszcze nie jadłaś :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Fajne te naleśniki :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze zawsze chciałam zrobić :)

    Podoba mi się tu, zostaję ;) !

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly