czwartek, 5 czerwca 2014

Wafelki cytrynowe


Ostatnio wypróbowuje różne kremy i nadzienia do wafli, były już wafelki kokosowe, rumowe, kajmakowe, czekoladowe w postaci tortu i bardziej gorzkie z orzechami. Teraz postanowiłam zrobić takie w bardziej orzeźwiającej wersji, by smak kojarzył nam się bardziej z latem. Inspiracja powstała na szybko, a dodatek świeżej skórki z cytryny był strzałem w dziesiątkę! Pokochałam ten smak :)








Składniki:
250g masła
1 ½ szklanki cukru
½ szklanki mleka lub wody
250g mleka w proszku
Ok. 1/2 aromatu cytrynowego lub 1 – 2 łyżki soku z cytryny
Skórka otarta z 1 - 2 cytryn
1 – 2 opakowania wafli najlepiej kwadratowych lub prostokątnych

Masło, cukier i mleko (lub wodę) zagotowujemy razem w garnku i pozostawiamy do wystygnięcia. Do zimnej masy dodajemy po trochu mleko w proszku i dobrze mieszamy, by nie było grudek. Na koniec dodajemy drobno otartą skórkę z cytryny i olejek cytrynowy lub sok wyciśnięty z cytryny. Całość jeszcze raz dobrze mieszamy, a następnie przekładamy wafle. Ilość warstw zależy indywidualnie od upodobań, ja przełożyłam 3 wafelkami i według mnie wyszły idealnie :)

Przełożone wafle przykrywamy folią lub papierem, przyciskamy ciężką deską lub taboretem i pozostawiamy tak na kilka godzin, by wafle dobrze się z sobą złączyły.  
Gotowe wafelki kroimy ostrym nożem w dowolne kształty.



R E K L A M A




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jak ugryźć wafla

Jak ugryźć wafla

Jeść czy grać?

Jeść czy grać?

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni




16 komentarzy:

  1. Obłędne,rewelacyjny przepis,to musi smakować niesamowicie,z pewnością zrobię i wstawię na blogu link,że przepis pochodzi stąd. Pozdrawiam ciepło. (www.nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, nie ma sprawy :) wafelki są przepyszne, więc gorąco polecam :)

      Usuń
  2. oj, ale u Ciebie wafelkowo:D i dobrze, mam skąd czerpać inspiracje;))
    moja teściowa robiła ostatnio ciasto Twojego przepisu, taak, żee lubimy Cię;D

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne, lubię ciasta cytrynowe więc pewnie takie wafelki przypadłyby mi do smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieciństwo mi się przypomniało:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie by też w takiej wersji smakowały :)) Fajny pomysł, który trzeba wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię cytrynowe smakołyki, takie wafelki z chęcią bym chrupała :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyobrażam sobie , jak bosko smakują:) Kolejna Twoja masa do wafli ląduje w moich przepisach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudne wafelki u ciebie, cytrynowe kwaskowe takie to ja chętnie spałaszuję :-) pozdrawiam gorąco i częstuje się waflem

    OdpowiedzUsuń
  9. Wieki nie jadłam domowych wafli, chyba pora je zrobić, bo wyglądają rewelacyjnie :) Pozdrawiam Olu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie to i mnie by smakowały, cytrynowe słodkości lubię

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie muszę wypróbować :) Jeśli smakują tak samo jak wyglądają, z pewnością znajdą się w moim zbiorze :) Zapraszam do siebie: mojewlasne.pl :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly